De Overheid gaat digitaal

U hebt het vast al wel gelezen in de krant, of gehoord in het radio- of televisiejournaal: De overheid gaat haar dienstverlening digitaliseren. Iedereen die gebruik wil maken van de dienstverlening van de overheid (denk aan de belastingaangifte) moet aan de computer. Misschien hebt u dit zelf al aan den lijve ondervonden bijvoorbeeld toen u met de gemeente Veldhoven een afspraak wilde maken. Ook dat gaat tegenwoordig via de computer. Is dat lastig? Niet als u met de computer kunt omgaan. Dan is het zelfs gemakkelijker. In veel gevallen hoeft u bepaalde informatie niet meer zelf aan te leveren. De overheid heeft dan het aanvraagformulier al grotendeels zelf ingevuld.

Ook U als senior ontkomt hier niet aan. Op dit moment al heeft een aantal overheidsdiensten besloten om zo min mogelijk brieven e.d. te versturen. Daarvoor in de plaats kunt u berichten ontvangen in een eigen digitale brievenbus “Mijn Overheid”, genoemd. Hiervoor moet u inloggen met een zelfverzonnen gebruikersnaam en een wachtwoord. De combinatie gebruikersnaam en wachtwoord wordt kortweg “DigiD” genoemd. De DigiD zorgt ervoor dat uw gegevens beschermd worden. Moeilijk? Dat hoeft niet, als u een DigiD hebt aangevraagd en gekregen.

En daarbij gaan wij u helpen. Onder het motto “De Overheid gaat digitaal-bent u er klaar voor?” organiseren wij (in samenwerking met de Bibliotheek Veldhoven, de Seniorenraad en de gemeente Veldhoven en de stichting DigiSterker) de cursus “DigiSterker”.

Wilt u meer informatie of wilt u zich opgeven voor deze cursus ?
Klik dan HIER